Årsberetning 2021/2022 A+ World Academy GmbH

A+ World Academy GmbH ble etablert i 2014 og Stiftelsen investerte betydelige ressurser i å utvikle et unikt og konkurransedyktig skoleprogram beregnet på norske og internasjonale elever på videregående skolenivå. Skoleåret 2021/2022 gav også et positivt resultat og siden fremførbare underskudd var dekket kom selskapet i skatteposisjon.

I overgangen fra en gründerperiode til å institusjonalisere selskapet, er mange endringer gjennomført i løpet av dette regnskapsåret. Implementering av "Plan for en bedre skole" som ble utformet under det avlyste skoleåret 2020-2021 var hovedfokus. De primære målene var å identifisere svake områder, identifisere måter å samarbeide bedre i hele organisasjonen, og implementere "Lean operation" i seilingsplan og alle skoleprosesser. Vi brukte mye tid og energi på å redesigne lærerutvikling før skolestart for å forberede personalet på de unike utfordringene dette programmet innebærer.

Se vedlagte årsberetning nedenfor.